Gammel stol får ansiktsløftning!

trekke om stol
Nok et gammelt innlegg fra min gamle blogg. Grunnen til at jeg viser denne igjen, er at jeg nå har trekt den om! Tenkte derfor at jeg skulle vise hvordan den en gang har sett ut, før jeg lager et innlegg om hvordan den ser ut i dag.

Denne stolen hadde vi hatt hjemme lenge. Jeg husker da pappa kom hjem med den fra et loppemarked, og mamma nesten klikket i vinkel fordi hun syns den var så forferdelig stygg. Nå har hun heldigvis skiftet mening, og syns den er ganske så sjarmerende. Det syns jeg også, og jeg adopterte den derfor inn til mitt nyoppussede soverom. Dessverre stod ikke fargen helt i stil med mine nymalte vegger, så jeg så meg derfor nødt til å gi den en aldri så liten ansiktsløftning.

Lettere sagt enn gjort, skulle det vise seg. Den eneste plassen som trakk om møbler her jeg bor, hadde ventetid på over et år! Det var ganske uaktuelt å vente så lenge, så jeg tenkte som så at hvis jeg skulle få det gjort, måtte jeg jaggu gjøre det selv.

Det skulle imidlertid vise seg at det å oppdrive møbelstoff på denne lille plassen, ble vanskelig det også. Inntil videre fikk derfor stolen en midlertidig makeover, med et par gamle  lilla lakener. Disse også et «misslykket» kjøp av min kjære far, da han og min mor for første gang ble foreldre (det ble en gutt :p).

Trekke om stol

Slik stod stolen i et halvt års tid før jeg flyttet til Trondheim og plutselig hadde tilgang på stoffbutikker igjen. En dag kom jeg over noe billig restmøbelstoff på Stoff og Stil, som jeg kjøpte uten å egentlig vite om det i det hele tatt kom til å bli nok. Det var det heldigvis, og dermed fikk stolen nytt utseende når jeg endelig kom hjem til foreldrene mine igjen! Oppdatering om hvordan stolen ser ut nå får dere se senere. Ganske så fin i grunn!

 

Legg igjen en kommentar

