Uglepute

Mitt nyeste prosjekt som jeg nettopp har fullført, er denne søte ugleputa! Den er laget til min kjære nevø på 2 år, som skal få seg nytt gutterom. Da måtte selvfølgelig tante lage noe som kunne stå i stil med resten av interiøret, så da ble det en blå ugle med vinger og føtter og hele pakka. Tanken var at den skulle kunne fungere både som pute og som kosebamse/leke.

Har dessverre tatt lite bilder under selve prosessen, men har lagt ut det jeg hadde. Mønsteret laget jeg selv etter å ha kikket på utallige bilder på nett.

Skisse

Jeg begynte med å tegne en skisse over hvordan jeg ville ugleputa skulle se ut. Brukte ulike bilder på nett for inspirasjon.

Test uglepute

Størrelsen på de ulike delene testet jeg ved hjelp av noe reststoffer jeg hadde liggende.

Tester posisjoneringen av alle delene

Posisjoneringen av alle delene ble testet, og til slutt festet fast ved hjelp av knappenåler.

Applikering på gang

Applikering på gang. Rettsøm først, sikksakk-søm over etterpå.

Øynene er ferdig applikert.

Øynene er ferdig applikert. Veldig fornøyd med tanke på at dette var første gang jeg noen sinne har prøvd meg på applikering.

Vattfyll

Etter alle delene var applikert på og jeg hadde sydd fremsiden og baksiden sammen, vrengte jeg puta og fylte den med vatt.

Resultat uglepute

Det endelige resultatet – Baksiden har fått navnet til nevøen min applikert på.

resultat uglepute

Ferdig! Jeg ble kjempefornøyd, og er i grunn litt stolt over meg selv! Ble han ikke søt?!

Legg igjen en kommentar

