Putetrekk

Jeg kjøpte en herlig avlang pute med dunfyll på et garasjesalg for noen år siden, for den nette sum av 5 kroner. Dessverre luktet den veldig røyk, men med litt vasking og lufting ble den nesten så god som ny. Jeg bestemte meg selvfølgelig for å sy et putetrekk selv, og fant frem noe gammelt ikea-reststoff jeg hadde liggende. Ikke veldig spennende stoff, men nøytrale farger er alltid fint. Slik ble resultatet.

hjemmelaga pute-1

Putetrekket er veldig enkelt laget – Kun én stoffbit er brukt, og sydd sammen slik at endene overlapper på midten. Dette er altså hullet hvor man putter inn puten. Deretter festet jeg på fire ulike knapper, slik at puten enkelt kan åpnes og lukkes, samtidig som det fungerer som dekor. Mulig jeg lager en aldri så liten DIY av en slik pute, i alle fall hvis det er ønskelig.

Hjemmelaga pute

Her har den fått plass i stolen som jeg har trekt om selv. Det beste med slike små avlange puter er at det er kjempedeilig for korsryggen når man sitter. Man får rett og slett litt bedre sittestilling av å ha den bak korsryggen.

Beklager dårlige bilder. Mobilen min har ikke det beste kameraet!

Legg igjen en kommentar

