Statementsmykke DIY

Statementsmykke er fryktelig in for tiden, og siden jeg har shoppestopp og derfor ikke har skaffet meg et selv, tenkte jeg det var på tide å lage et selv. Etter litt søk på nett fant jeg flere fine DIY’s jeg kunne tenkt meg å prøve. Det viktigste for meg var at jeg kunne lage det ut av ting jeg hadde fra før, og da var det denne her som passet best for meg. Veldig enkelt prosjekt, men krever selvfølgelig at man har litt småtterier fra før. Jeg var heldig og fant alt jeg trengte blant smykker og skrot jeg ikke bruker lenger. Resultatet mitt ble slik:

statementsmykke

Dere kan følge DIY’en på linken ovenfor, men jeg legger ut bilder fra min prosess også, slik at dere ser hvordan jeg gjorde det, og hvilke ting jeg brukte.

Prosess statementsmykke

Etter å ha lett blant en haug med smykker som jeg overhode ikke bruker lengre, fant jeg dette smykket som jeg valgte å bruke som «base». Jeg tok vekk alle di store ringene, og satt igjen med en lang lenke

Prosess statementsmykke

Ringen jeg fjernet kan brukes ved en senere anledning. Jeg ser allerede for meg enda et statementsmykke…! 🙂

Prosess statementsmykke

Gjenstandene jeg brukte:
– Tykk gull-lenke (hovedlenka), samt 5 mindre sølv-lenker som jeg flettet inn i den store.
– Lilla lisser og sort satengbånd som jeg flettet sammen.
– Læraktige reimer i gull og hvit, også flettet sammen.
– Perlesmykke i gull, samt flere satengtråder i forskjellige nyanser av beige/hvit (sånne tråder som er sydd fast på innsiden av skuldrene i gensre/kjoler).
Alt dette festet jeg så sammen på hovedlenka.

Prosess statementsmykke

Deretter flettet jeg alle delene sammen (brukte fire deler i fletten min), og festet de til hovedlenka også i andre enden.

Prosess statementsmykke

Jeg klippet så av alt som ble for langt

Prosess statementsmykke

Jeg brukte et sort satengbånd (også fra en genser), for å gjøre overgangene finere. Knøt enkelt og greit båndet rundt, limte og surret det rundt helt til endene var dekket

Statementsmykke DIY

Endene ferdig inntullet

Statementsmykke DIY

Ferdig smykke

Statementsmykke

Slik ser det ut på. Er veldig fornøyd med resultatet, og liker spesielt godt at det er så mange kontraster. Med grove lisser, blanke satengbånd, lenker og perler, mørke farger, lyse farger. Alt i et herlig sammensurium av et smykke 🙂

3 kommentarer on “Statementsmykke DIY”

  1. Det ble skikkelig kult! Og det beste er at ingen har maken 🙂


Legg igjen en kommentar

