Decoupage på eske DIY

Denne laget jeg for en måneds tid siden, men hadde helt glemt å legge den ut her på bloggen. Så her kommer min finfine decoupagedekorerte eske, som jeg elsker!

Decoupage boks

Boksen var opprinnelig en sort GHD-rettetangeske, som jeg egentlig hadde tenkt å kaste. Heldigvis gjorde jeg ikke det, og etter litt oppussing rommer den nå trådsneller til symaskinen min. Er så fryktlig glad i fargene og mønstret, så denne står alltid framme på sybordet mitt.

Alt man trenger er en eske med lokk, (skoesker er som regel veldig godt egnet). Gavepapir, stoff eller liknende i ønsket farge, decoupage-lim, og evt maling. Selv hadde jeg bare nok gavepapir til å dekke lokket, og endte derfor opp med å male om bunndelen, slik at den ikke var sort. Heldigvis drev vi med oppussing av et rom, slik at jeg bare brukte av veggmalinga. 3 lag med matt vannbasert maling i eggehvit brukte jeg. Den tørker så fort at det er gjort på et øyeblikk. Deretter brukte jeg decoupage for å feste gavepapiret på lokket, og – Voilá!

Decoupage eske boks

Er egentlig veldig fornøyd med at bunndelen er hvit, og ikke gavepapirstripet. Ble liksom akkurat passe med farger og dekorasjon!

2 kommentarer on “Decoupage på eske DIY”

  1. Så fin den var! Man kan jo lage all verdens flotte esker da, hvis man tar vare på de isteden for å kaste 🙂

    • Iris sier:

      Takk! 🙂 Decoupage er en kjempefin måte å endre litt pa ting man allerede har, men kanskje har gått lei av.


Legg igjen en kommentar

