Gamle prosjekter – Joggebukse

En av de første skikkelige (og vellykkede) klesplaggene jeg noen gang har sydd til meg selv er en joggebukse som jeg laget for å kunne danse Hiphop i. Jeg er nemlig over gjennomsnittet glad i å danse, og da jeg bodde i Trondheim danset jeg både swing, hip hop, jazz og streetjazz. Jeg husker jeg slet litt med å finne en hiphopbukse som jeg syns var vid nok, derfor endte jeg altså opp med å lage en bukse selv.

Stoffet kjøpte jeg på Stoff og Stil, og var av typen Isoli (med lodden innside). Mønsteret laget jeg ut i fra et par joggebukser jeg allerede eide, bare at jeg laget føttene bredere og lengre enn orginalen. Veldig enkelt prosjekt egentlig, spesielt siden buksen skulle være såpass baggy. Både midje og ankler fikk strikk i seg 🙂

Sy treningsbukse

Ferdig resultat. Veldig behagelige, og selv om jeg ikke danser for tiden, er de hyppig brukt både som kosebukse og ellers i diverse treningssammenhenger.

Sy treningsbukse

Skikkelig baggy, perfekt til hiphop

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg ble tom for stoff underveis, slik at innsiden av lommene ble lilla

2 kommentarer on “Gamle prosjekter – Joggebukse”

  1. Så kjempefin ut! Utrolig at du har sydd den selv 🙂


Legg igjen en kommentar

