Gamle prosjekter – Syskrin

Under en utrydding av mine besteforeldres hjem for noen år tilbake, kom vi over masse små skatter etter min bestemor som døde da jeg bare var 3 år gammel. Siden min bestemor sydde en del klær fant vi en hel del sysaker som fortsatt var brukende. Sånt er alltid kjempespennende.

En av tingene vi fant, var et syskrin i hardplast, som var fullt av sysaker. Som den eneste i familien som bryr seg om sying, fikk jeg dette samt innholdet, sammen med diverse andre saker (blant annet en liten bunke med symønstre!). Syskrinet, som jeg strengt tatt ikke vet om er et syskrin, var orange, og hadde flere oljeflekker på seg. Selv hadde jeg ikke noe syskrin, og selv om skrinet på ingen måte var estetisk vakkert, ønsket jeg å beholde det. Siden orange ikke akkurat er yndlingsfargen min valgte jeg å male det i en kremhvit farge. Malingen jeg brukte kjøpte jeg på panduro, og var beregnet på plastoverflater.

Her er noen før og etterbilder, fra da jeg malte det.

Syskrin før

Her har jeg vasket bort oljesøl og flekker. Innholdet ble tømt ut og ryddet gjennom

syskrin etter

Ferdigmalt

decoupage

På undersiden testet jeg for første gang ut decoupage. Syns rett og slett det var greit å teste det en plass hvor det ikke behøvde synes hvis det ikke ble fint.

Decoupage reiseskrin

Det skal sies at i etterkant har jeg lagt til et strøk med en lysere hvitmaling(eggehvit veggmaling). Synes rett og slett det ble litt for rosaaktig med den fargen jeg hadde. Tenker også på å bruke mer decoupage på resten av skrinet, men har ikke kommet så langt enda. En gang! 🙂



Legg igjen en kommentar